Spejlægsmorgenmad – mættende solid morgenmad

Spejlægsmorgenmad – mættende solid morgenmad

Spejlægsmorgenmad er den skønneste morgenmad og så er den LCHF! Hvis du vælger dette måltid, så garanterer jeg, at du de næste 5-6 timer vi du være mæt. Du kan roligt sætte dig til din frokosttallerken uden at være glubende sulten, og igen vil komme til at overspise. Når man først har vænnet sig til at stege æg og bacon tidlig morgen, så kan man næsten ikke undvære denne skønne ret. Husk en god kop kaffe, evt. med lidt piskefløde. Ja, det er godt.

 

LCHF-morgenmad


Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 10 minutter
Samlet tid 20 minutter
Kalorier 460 kcal

Ingredienser

  • 2 æg
  • 1 spsk olivenolie
  • 2 skiver parmaskinke
  • ½ avokado
  • 30 g parmesanost
  • salt og citron

Sådan gør du

  1. Spejl æggene på en pande med lidt olivenolie på.

  2. Mos den halve avokado, tilsæt salt og et sprøjt citron - alt efter smag.

  3. Anret tallerkenen med avokadomosen, parmaskinken, parmesanosten og spejlæggene. 



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *