Chiagrød med brombær og fibersirup

Chiagrød med brombær og fibersirup

Når man er på LCHF, så kan man godt have lidt lyst til grød som i gamle dage og her er chiagrøden perfekt. Den mætter helt fantastisk meget og så er det som at spise en dessert. Jeg vil varmt anbefale denne morgenmad og tag evt. en blødkogt æg til sammen med en god kop kaffe med fløde.

Havde svært ved at komme i gang med chiafrø. Først lavede jeg mine chia crackers og de er nu blevet en fast rutine, men jeg syntes at chiagrøden skulle afprøves. Jeg var bange for at det blev for vammelt, men sværtimod  blev det den dejlig opdagelse til et nyt sundt  morgenmåltid.  Så hvis du ikke har prøvet det endnu, så hop ud i det – for det er super nemt.

Chiagrød med brombær og fibersirup

Ingredienser

Dag 1

  • 3 spsk chiafrø
  • 2 dl mandelmælk
  • evt. lidt ekstra vaniljepulver

Dag 2

  • 1-2 spsk. græsk yoghurt 10%b
  • fibersirup
  • 1 håndfuld brombær

Sådan gør du

Dag 1

  1. Bland chiafrø og mandelmælk rigtig godt - rør rundt og sæt det i køleskabet. Rør eller ryst blandingen ind imellem for at sikre at alle frø fordeler sig ligeligt i blandingen.

Dag 2

  1. Tag chiafrøblandingen ud af køleskabet og rør 1-2 spsk. yoghurt i den, evt. sammen med lidt fibersirup. Pynt med fibersirup og brombær.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *